ماه رمضان مبارک باد
رباتیک والکترونیک روبواچ پیRoboHp
رباتیک والکترونیک
چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:ماه رمضان, :: 19:31 :: نويسنده : پهلوان پور

ماه رمضان مبارک باد

 



 

باسلام:

برای مقدمه چهل حدیث نماز سخنی کاملتر و عمیق تر و جالبتر از مطالبی که در ابتداء باب نماز توضیح المسائل حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آمده بود به نظر نرسید لذا آن را برگزیدیم به امید آنکه همه عاشقان اهل بیت (ع) و آن عارف بزرگوار از کلمات درربار آنان توشه ای فراوان بردارند. 

نماز مهمترین اعمال دینی است که اگر قبول درگاه خداوند عالم شود، عبادتهای دیگر هم قبول می شود و اگر پذیرفته نشود اعمال دیگر هم قبول نمی شود. و همان طور که اگر انسان شبانه روزی پنج نوبت در نهر آبی شستشو کند، چرک در بدنش نمی ماند نمازهای پنجگانه هم انسان را از گناهان پاک می کند. و سزاوار است که انسان نماز را در اول وقت بخواند و کسی که نماز را پست و سبک شمارد. مانند کسی است که نماز نمی خواند، پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: کسی که به نماز اهمیت ندهد و آن را سبک شمارد سزاوار عذاب آخرت است . روزی حضرت در مسجد تشریف داشتند مردی وارد و مشغول نماز شد و رکوع و سجودش را کاملا به جای نیاورد، حضرت فرمودند: اگر این مرد در حالی که نمازش این طور است از دنیا برود، به دین من از دنیا نرفته است. پس انسان باید مواظب باشد که با عجله و شتابزدگی نماز نخواند و در حال نماز به یاد خدا و با خضوع و خشوع و وقار باشد، و متوجه باشد که با چه کسی سخن می گوید و خود را در مقابل عظمت و بزرگی خداوند عالم بسیار پست و ناچیز ببیند و اگر انسان در موقع نماز کاملا به این مطلب توجه کند، از خود بی خبر می شود، چنانکه در حال نماز تیر را از پای مبارک امیرالمؤمنین علیه السلام بیرون کشیدند و آن حضرت متوجه نشدند. و نیز باید نمازگزار توبه و استغفار نماید و گناهانی که مانع قبول شدن نماز است، مانند حسد، کبر، غیبت، خوردن حرام، آشامیدن مسکرات و ندادن خمس و زکات بلکه هر معصیتی را ترک کند. و همچنین سزاوار است کارهایی که ثواب نماز را کم می کند و به جا نیاورد، مثلا در حال خواب آلودگی و خودداری از بول به نماز نایستد، و در موقع نماز به آسمان نگاه نکند و نیز کارهایی که ثواب نماز را زیاد می کند به جا آورد، مثلا انگشتری عقیق به دست کند و لباس پاکیزه بپوشد و شانه و مسواک کند و خود را خوشبو نماید.» (1).

 



ادامه مطلب ...


 

آداب زیارت


آداب زيارت بسيار است،در اين فصل به بيان چند مورد اكتفا مى‏شود:اوّل:انجام غسل،پيش از بيرون رفتن‏ براى سفر زيارت.دوم:ترك كلام بيهوده و لغو و مخاصمه و مجادله در راه.سوم:غسل كردن براى زيارت هر يك از امامان،و نيز اينكه بخواند دعاى وارد،درباره آن را و آن دعا در اول زيارت وارث بيايد. چهارم:طهارت از حدث‏ كبرى و صغرى.پنجم:پوشيدن جامه‏هاى پاك و پاكيزه و نو،و سفيد بودن رنگ آن نيكوست.ششم:گامها را به دقت‏ رفتن به روضه مقدّسه كوتا برداشتن و به آرامى و وقار حركت كردن،و خاضع و خاشع بودن،و سر به زير انداختن،و به بالا و اطراف خود التفات نكردن.هفتم:خشبو نمودن خود،در غير زيارت امام حسين عليه السّلام. هشتم:زبان را به دقت رفتن به حرم مطّهر به ذكر و تكبير و تحميد و ت......

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


دهه فجر مبارک باد

 



جمعه 6 بهمن 1391برچسب:دعای فرج امام زمان,مذهبی ,دعا,, :: 19:38 :: نويسنده : پهلوان پور


دعاي فرج امام زمان (عج)

اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْكَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاَْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِى الاَْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيانِ وَانْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرينَ .



زیباترین سلام

 

انالله وانا الیه راجعون

 

 

 

 

 

 

 

خدایا

دنیا را دوست دارم

که باهر شروعی نام تورا گویم

خدایا دنیا را دوست دارم

که با خوردن جرعه ای آب

یاحسین گویم

دنیا را دوست دارم

که تا جان دارم

درود فرستم بر بهترین بندگانت

دنیا را دوست دارم

که با زدن پشت پای

دل دشمنت را بدرد آرم

دنیا را دوست دارم

که با هر زمین خوردنی

باز با تمام وجود گویم یاعلی

دنیا را دوست دارم

که به هر نعمتی عاشقانه سپاست گویم

خدایا دنیا را دوست دارم

تا بوسه زنم بر دست مادر

بر دست پدر

 

 

 



صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره سایت


به فروشگاه رباتیک والکترونیک RoboHpخوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فروشگاه رباتیک و آدرس robohp.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 70
بازدید دیروز : 35
بازدید هفته : 201
بازدید ماه : 198
بازدید کل : 130550
تعداد مطالب : 164
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1


IS
Google

در اين سایت
در كل اينترنت

تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی