شبیه سازی فوتبال 4
رباتیک والکترونیک روبواچ پیRoboHp
رباتیک والکترونیک

مطالب این جلسه را به آشنایی با محیط گرافیکی و میز کار سیستم عامل Ubuntu اختصاص می دهیم تا دانش پژوهان به سادگی بتوانند امور روزمره خود را در این سیستم عامل، به انجام برسانند.

 

کامپیوتر به عنوان یک ماشین الکترونیکی و سخت افزاری، ماهیت بسیار پیچیده ای داشته و ارتباط مستقیم کاربر با آن به شدت مشکل و عملا غیر ممکن است. از این رو سیستم عامل به عنوان یک واسط ساده و کاربر پسند بین کاربر و سخت افزار کامپیوتر قرار گرفته و این ارتباط را تسهیل می کند. به عبارت دیگر کاربر با سیستم عامل در تعامل بوده و سیستم عامل وظیفه تعامل با سخت افزار را به عهده می گیرد.

 به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


طبق وعده ای که جلسه پیش دادیم، در این جلسه به آموزش نصب Ubuntu به عنوان توزیع برگزیده گنو/لینوکس خواهیم پرداخت.


در این قسمت برای پیشگیری از وارد آمدن هر گونه آسیب به سیستم عامل اصلی و یا فایل ها و نرم افزار های موجود بر روی کامپیوتر، از نصب لینوکس به طور مستقیم بر روی سیستم کامپیوتری اجتناب نموده و آنرا بر روی یک ماشین مجازی نصب کرده و مورد استفاده قرار می دهیم. پس از کسب تجربه کافی در رابطه با نصب لینوکس می توانید آنرا در کنار سیستم عامل اصلی و یا به جای آن بکار بگیرید.

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


همانگونه که در جلسه پیش ذکر شد، تمامی ابزار هایی که در شبیه سازی فوتبال از آنها بهره خواهیم برد، تحت سیستم عامل لینوکس (Linux) توسعه یافته اند. در این جلسه ضمن آشنایی با این سیستم عامل، به معرفی چند توزیع محبوب از آن خواهیم پرداخت.


سیستم عامل (Operating System) مهم ترین نرم افزار در یک سیستم کامپیوتری است که وظیفه مدیریت منابع سیستم، از جمله پردازنده، حافظه اصلی و همچنین فایل ها را بر عهده دارد. به علاوه سیستم عامل به عنوان یک واسط کاربر پسند عمل کرده و کار با ماشین پیچیده ای همچون کامپیوتر را تسهیل می نماید.

 

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


 

 

با یاد ایزد یکتا، دنباله آموزش های شبیه سازی فوتبال دو بعدی ویژه مسابقات روبوکاپ را آغاز می نماییم.


هدف از ایجاد این درس نامه، آشنایی دانش پژوهان با لیگ شبیه سازی فوتبال دو بعدی در مسابقات روبوکاپ و همچنین ارتقای سطح کیفی این دانش در بین علاقه مندان می باشد.


با توجه به اینکه درصد غالب بازدیدکنندگان این پایگاه را دانش آموزان تشکیل می دهند و این دسته از مخاطبین معمولا با برنامه نویسی شی گرا، پروتکل های شبکه، طراحی و تحلیل الگوریتم ها، هوش مصنوعی، سیستم های چند عامله و سایر نیازمندی ها آشنا نمی باشند، سعی خواهیم نمود این دنباله دروس، تمامی مفاهیم لازم را از پایه، به صورت کامل و مشهود پوشش دهد. در همین راستا از تمامی دوستان به ویژه صاحب نظران دعوت می شود تا پیشنهاد ها، نظرات و انتقاد های خود را در بخش نظرات همین پست و یا به آدرس رایانامه hosseinkhani@live.com ارسال نمایند. همچنین می توانید سوالات مربوط به هر جلسه را در بخش نظرات همان جلسه مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ مناسب آن ارائه گردد.

 

همانگونه که می دانید هر ساله مسابقات جهانی روباتیک توسط فدراسیون روبوکاپ، به منظور توسعه علم روباتیک و هوش مصنوعی برگزار می شود. هدف نمادین این فدراسیون پیشرفت علوم مرتبط با "روباتیک" به حدی است که در سال 2050 میلادی، تیم اول مسابقات فوتبالیست روبوکاپ بتواند در مقابل تیم قهرمان جام جهانی فوتبال همان سال یک مسابقه منطبق بر تمامی قوانین FIFA را به نمایش بگذارد.


مسابقات فوتبالیست روبوکاپ در دو بخش "روبات های حقیقی" و "شبیه سازی" برگزار می شود. روبات حقیقی یک ماشین الکترومکانیکی هوشمند است که برای آشنایی با نحوه طراحی و ساخت آنها می توانید به اینجا مراجعه کنید.

 

 

و اما شبیه سازی...

 

مطالعه برخی از آزمایش ها نیازمند ایجاد رویداد هایی پیچیده، پرهزینه و یا حتی غیر ممکن است که در این صورت از فرآیندی موسوم به شبیه سازی کامپیوتری (Computer Simulation) بهره می بریم و با در نظر گرفتن تمامی جنبه های رویداد حقیقی، مدلی مجازی از آن پدیده را درون یک محیط نرم افزاری طراحی نموده و با انجام آزمایش های لازم بر روی آن مدل و مشاهده رفتار سیستم شبیه سازی شده، استراتژی های بکار رفته را مورد ارزیابی قرار می دهیم.


برای مثال فرض کنید به دنبال یک استراتژی مناسب برای هدایت و راهبری نیرو هایی مثل آتش نشانی، گروه امداد و ... پس از وقوع یک فاجعه شهری مثل زلزله می باشیم بطوریکه خسارت های احتمالی را کمینه نماییم...

 

واضح است که ایجاد پدیده "زلزله" کاملا غیر ممکن است و تنها روشی که برای آزمایش استراتژی های گوناگون راهبری پس از حادثه وجود دارد، شبیه سازی کامپیوتری زلزله می باشد. از قضا در مسابقات روبوکاپ نیز لیگی تحت نام شبیه سازی امداد و نجات (Rescue Simulation) به همین منظور وجود دارد.

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:ماه رمضان, :: 19:31 :: نويسنده : پهلوان پور

ماه رمضان مبارک باد

 



درباره سایت


به فروشگاه رباتیک والکترونیک RoboHpخوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فروشگاه رباتیک و آدرس robohp.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 35
بازدید هفته : 143
بازدید ماه : 140
بازدید کل : 130492
تعداد مطالب : 164
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1


IS
Google

در اين سایت
در كل اينترنت

تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی